zondag 23 juli 2017

Bloemkool-huzaren salade



Hier is hij dan, de huzaren salade maar dan van bloemkool.
En ik kan zeggen...."hij is erug lekkerrrrr".....
Serieus, je proeft de bloemkool niet. En als je de bloemkool niet te veel plet en er dus een grovere structuur op na houdt, proeft een "vreemde" het dus ook niet.
Je kan er natuurlijk van alles in doen wat je lekker vindt.

Ik heb voor de mijne gebruikt:

Bloemkool
Zaanse mayonaise en een lik mosterd.
Hamblokjes
Paprika, zout en peper-vlokken
Paprika, in kleine stukjes.
Gesnipperd uitje
Stukjes augurk
Grote schep doperwten

Bloemkool in roosjes koken, ongeveer een minuut of 5 a 6.
Ze moeten net gaar zijn, maar nog wel een beetje hard.
Deze giet je af en laat je even afkoelen.
Dan prak je de bloemkool, maar wel dat er een mooie structuur over blijft.
Wanneer de bloemkool voldoende afgekoeld is, neem je een schone thee doek. Hierin wring je de bloemkool "droog". Doe de bloemkool in een droge schaal en haal de bloemkool een beetje uit elkaar. Daarna meng je dit met de ingrediënten die je lekker vind.... Tussentijds even proeven en de salade op smaak brengen met de kruiden.

Echt, nooit gedacht, maar deze is echt lekker. En nu met de zomervakantie voor de deur en de BBQ in de tuin, is dit echt een aanrader.....

Eet smakelijk

Gr Son




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten